Uit onze tevredenheidsenquête blijkt dat ook de samenwerking met de kantoren positief verloopt : 93% vindt de kantoormedewerkers vriendelijk en attent, 86% van de thuishulpen is tevreden over de ligging van het kantoor. Gezien Plus Home Services over maar liefst 54 vestigingen beschikt, is dit een heel mooi resultaat.
Plus Home Services wil alle middelen aanwenden om kwalitatieve dienstverlening te blijven aanbieden. Tevreden werknemers dragen hier in de eerste plaats toe bij. “We laten er geen twijfel over bestaan dat het werk van een thuishulp fysiek zwaar belastend kan zijn”. Maar hoe zit het eigenlijk met de psychosociale draagkracht/draaglast bij onze thuishulpen?
“In het kader van ons diversiteitsplan rond retentie gaan we hierover dit voorjaar nog onderzoek doen op basis van de zogenaamde Knipperlichtmeter, een door de overheid erkende risico-analyse”.
Wat waren de belangrijkste resultaten?
Omtrent het kantoor en de kantoormedewerkers :
84% van de thuishulpen is tevreden met de openingsuren van het kantoor.
86% van de thuishulpen is tevreden met de ligging van het kantoor van PHS.
91% van de thuishulpen zegt dat de documenten die hij/zij ontvangt van het kantoor duidelijk zijn.
93% van de thuishulpen vindt de kantoormedewerkers vriendelijk en attent.
81% van de thuishulpen heeft al met de werkbegeleider gesproken.
86% van de thuishulpen zegt dat de informatie die de klant van het kantoor ontvangt omtrent bv. vakantie van de thuishulp, correct is.
90% van de thuishulpen heeft het arbeidsreglement van PHS gelezen en kent zijn rechten en plichten.
Afsluitend geven we je de gemiddelde thuishulp:
De gemiddelde thuishulp bij PHS is een gehuwde moeder tussen 21 en 34 jaar die hoger secundair onderwijs volgde in België. Ze werkt tussen 20 en 34 uur bij 5 klanten en ontvangt geen bijkomende subsidies.