Dat is het belangrijkste resultaat uit onze grootschalige tevredenheidsenquête. Maar liefst 91% van de thuishulpen is tevreden over hun werk en hun klanten. Een opmerkelijk resultaat in een sector die bekend staat voor zijn groot personeelsverloop.
Plus Home Services met hoofdzetel te Antwerpen, stelt ongeveer 3.500 thuishulpen tewerk in de dienstenchequesector. Om na te gaan in hoeverre de werknemers tevreden zijn met hun job, werd een tevredenheidsenquête georganiseerd. In totaal werkten 1.201 thuishulpen mee aan de bevraging.
De enquête was beschikbaar in 5 talen zodat ook anderstalige werknemers konden deelnemen. De thuishulpen beantwoordden vragen in verband met hun werk, de relatie met hun klanten en hun samenwerking met de kantoormedewerkers.
Wat waren de belangrijkste resultaten?
Omtrent het werk van de thuishulp :
88% van de thuishulpen doet de taken die de klanten vragen graag.
84% van de thuishulpen is tevreden met het aantal gewerkte uren.
88% kan na overleg zelf de werkuren regelen.
73% heeft als hij/zij opstaat zin om aan het werk te gaan.
73% is trots op het werk.
89% vindt dat het werk veel betekent voor de klant.
80% doet het werk omdat het goed te combineren valt met het gezin.
84% verwacht om bij PHS te kunnen blijven werken.