OCMW-Sociaal Huis Mechelen en dienstencheque-onderneming Plus Home Services werken al 5 jaar samen. Plus Home Services verzorgt huishoudelijke hulp bij de klanten van de dienst gezinszorg en aanvullende thuiszorg.
Het OCMW bepaalt hoeveel uur -en op welke dag de klant een beroep kan doen op huishoudelijke dienstverlening. Plus Home Services zoekt naar de gepaste thuishulp. Daarna maken we ter plaatse een taakverdeling, samen met de klant. Gezien de specifieke doelgroep die vaak diverse huishoudelijke hulp vereist, besteden de kantoormedewerkers extra aandacht aan de selectie van de juiste thuishulp.
Koen Anciaux, voorzitter van het OCMW-Sociaal Huis Mechelen is enthousiast: “Deze succesvolle samenwerking komt niet enkel ten goede van de klant. Alle betrokken partijen varen er wel bij. De kwalitatieve aanpak vertaalt zich in een mooie toename van klanten: van gemiddeld 8 klanten per week in 2009, tot 93 klanten eind 2013.”
Constante dienstverlening
Plus Home Services streeft ernaar om steeds dezelfde poetshulp naar de klant te sturen. Bij afwezigheid wordt vervanging voorzien. Ook dan moet de dienstverlening optimaal verlopen, en rekening houden met de individuele situatie van de klant. Daarom wordt relevante informatie steeds op een discrete manier uitgewisseld.
Klantenkennis en communicatie
De tevredenheidsmeting die we dit voorjaar organiseerden, wees uit dat onze thuishulpen uitstekend werk verrichten. Sara Gysemans: “Door voldoende klantenkennis en een vlotte communicatie met de zorgcoachen, krijgt iedereen de juiste thuishulp toegewezen. Een goede verdeling van de klanten geeft iedere thuishulp een evenwichtig uurrooster waardoor de continuïteit bewaard wordt.
Meer weten over het OCMW Sociaal Huis Mechelen? http://www.ocmwmechelen.be