Een veilige werkomgeving, veilige werkmethoden en het gebruik van de juiste producten kan ongevallen voorkomen.
Het is niet alleen heel belangrijk dat de thuishulp op voorhand geïnformeerd wordt over de mogelijke risico’s en gevaren op zijn of haar werkplaats, maar ook voor de klanten is deze bewustmaking een pluspunt waar het ganse gezin mee van geniet.
Vandaar dat we het heel belangrijk vinden om bij elke nieuwe klant een huisbezoek af te leggen. Tijdens deze rondgang worden de nodige afspraken gemaakt rond de uit te voeren taken en worden het poetsmateriaal en de gebruikte producten besproken. Tevens worden eventuele veiligheids- en gezondheidsrisico’s opgespoord en, indien nodig, preventiemaatregelen voorgesteld.
Dit alles wordt door een medewerker van PHS in kaart gebracht via een veiligheidsfiche en deze wordt samen met de thuishulp besproken.
Waar schenken we aandacht aan?
- -Basisrisico’s zoals trappen/ ladders/ (ver)brandgevaar/ struikelen/ huisdieren/ schoonmaakproducten/ hygiëne/ op weg van en naar het werk
- -Waar liggen de EHBO-benodigdheden?
- -Specifieke risico’s: van elke kamer waar gepoetst dient te worden, worden de aandachtspunten besproken en genoteerd. Bijvoorbeeld: stootgevaar/ struikelgevaar/ trap zonder leuning/ trapladders/ loshangende elektriciteitsdraden/ gebruik gevaarlijke en verboden producten …
Een correct ingevulde en vooraf samen besproken veiligheidsfiche wordt ondertekend door de klant, de thuishulp en een omkaderingsmedewerker van Plus Home Services en zal bijdragen tot een veiligere werk- en leefomgeving.
Een goed opgeleide en geïnformeerde thuishulp garandeert de klant een kwalitatieve dienstverlening en draagt bij tot een daling van het aantal arbeidsongevallen, waar we met z’n allen dagelijks naar streven!