
Maar terug naar het boek: “Snuf” is een hond, de hond van Jos.
Snuf is ALTIJD blij als Jos thuiskomt: ook al is Jos te laat, komt hij midden in de nacht of overdag thuis, ook al regent het, sneeuwt het, schijnt de zon, … : Snuf is ALTIJD blij!
En hetzelfde gebeurt bij de vrouw van Jos: ELKE keer zij thuiskomt, is Snuf ook dolgelukkig: 10 keer per dag als het moet.
Wie, denk je, wordt bij Jos thuis het meest geknuffeld?
Iedereen kan deze vraag beantwoorden: Snuf!
Snuf geeft, Snuf is vriendelijk, Snuf is hartelijk, altijd; en dit kost Snuf geen moeite en daarom kost het ook Jos en zijn vrouw geen moeite om terug te geven.
Het is onmogelijk te zeggen wie er in een (grote) onderneming zoals Plus Home Services het belangrijkste is: zijn dat de klanten, de thuishulpen, de omkadering, de externe partners, … ? De ene kan eigenlijk niet zonder de andere.
Misschien is daarom het beste antwoord wel “IK”.
Laten we dan ook beginnen vanuit die “IK”: geef en geef zonder moeite: een glimlach, gewoon “bedankt” op een briefje schrijven, iets kleins of iets extra doen, … Het hoeft daarom niet veel te zijn, maar wel VANUIT HET HART, “H A R T E L IJ K”.
Vaak worden onze kantoormedewerkers aanzien als “dé werkgever”, maar dat is niet zo. Het zijn onze collega’s en samen zorgen we ervoor dat de planning juist is, dat de klanten tevreden zijn, dat er een vervanging gevonden wordt, enz. .
We moeten dus SAMENWERKEN en goed communiceren met elkaar: meld steeds alles wat je met de klant afspreekt ook aan je collega’s op kantoor. Zo kan iedereen zijn of haar job goed doen