Lisa M. is al jaren klant bij Plus Home Services. Elke dinsdagmorgen is Olivia R. er op post en wanneer ze ’s avonds de deur achter zich dicht trekt, is Lisa’s huis steeds fris en netjes. Voor beiden is er veel veranderd in al die jaren.
De eerste jaren was Olivia volledig op zichzelf aangewezen: Lisa moest overdag steeds werken en in het beste geval kruisten ze elkaar ’s morgens en/of ’s avonds. Alle communicatie verliep toen via de kantoormedewerkers: tijdens het initiële klantenbezoek werden alle afspraken gemaakt en wanneer Olivia vakantie had of ziek was, werd een vervanging voor Lisa voorzien.

Enkele jaren geleden ging Lisa op welverdiend pensioen en was ze bijna telkens thuis als Olivia kwam poetsen. Ze zagen elkaar nu wekelijks en hun relatie veranderde stilaan in een echte vertrouwensrelatie. Tijdens de pauze genoten ze samen van koffie met een koekje en na enkele maanden leken ze wel familie en hadden ze geen geheimen meer voor elkaar. Lisa maakte volop gebruik van de service die door het dienstenchequesysteem aangeboden werd: niet alleen deed ze poets- en strijkwerk, maar Olivia ging ook steeds vaker boodschappen doen en niemand kon beter spaghetti carbonara klaarmaken dan zij!
Hier zou het verhaal dan kunnen eindigen, maar dat hoeft helemaal niet!
Integendeel: Olivia vertelt Lisa over de nauwe samenwerking die Plus Home Services heeft met verplegers en verzorgenden en haalt enkele voorbeelden aan van situaties waarbij Lisa gebruik zou kunnen maken van deze extra diensten:
- Lisa moet geopereerd worden. Reeds vóór de ingreep kan er nazorg en verpleging aan huis geregeld worden. Niemand staat dus voor voldongen feiten.
- Olivia merkt dat Lisa vaker zaken vergeet. Olivia kan dit in haar signaalfunctie melden op kantoor en zij kunnen bv. contact opnemen met de familie van Lisa. Samen met alle betrokkenen kan een verzorgingstraject opgezet worden.
Dankzij deze naadloze en kwalitatieve samenwerking tussen de verschillende partners kan Lisa bij gevolg nog vele jaren in haar eigen huis blijven wonen.
Plus Home Services voelde heel goed aan dat dergelijke situaties steeds meer deel gingen uitmaken van onze maatschappij en is daarom op zoek gegaan naar kwaliteitsvolle partners om samen en op een deontologische en privacy-respecterende manier, een allesomvattend zorgpakket te ontwikkelen.
Plus Home Services werkt o.a. samen met “Verpleging aan Huis Veratar”,”CT Paramedics” en “CTP Connect”.
Ook het partnership met “Thuisverpleging Pessers”, “Vitalim”, “Verbomed”, “Opticura” en “Villers” heeft ondertussen zijn waarde voor onze klanten reeds meer dan bewezen.

Onze medewerkers informeren onze klanten zodat ze gemakkelijk de weg vinden naar zorgverstrekkers en zelfstandige verplegers. Wanneer mensen nl. plotseling in een veranderende situatie terechtkomen, is het aangenaam dat er advies wordt gegeven door iemand met wie ze reeds een vertrouwensband hebben.
In de nabije toekomst wensen we samen met onze partners nog meer te groeien om zo naar een “one-stop-shopping-systeem” te gaan zodat we ook aan vele andere vragen kunnen beantwoorden (bijv. kapper aan huis, tuinonderhoud, klusjes, … ).
Je kan dan rekenen op een persoonlijke en lokale aanpak, waarbij elke betrokken partner garant staat voor de opvolging van de kwaliteit van de eigen dienstverlening.
Een gezond lichaam in een gezonde thuis, daar streven wij naar!